سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
۵ طرح جدید چشم انتظار بهره‌برداری
06 فروردین 1401 - 11:43
شناسه : 25882
معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو گفت: 5 طرح در مجتمع‌های نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، سرب نخلک، طلای هیرد و فروکروم جغتای با میزان اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار مستقیم در سال جدید افتتاح خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، خدایار کریم‌نژاد معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۹ هزار متر حفاری در حوزه‌های پلی متال و آهن انجام و موفق به اخذ گواهی کشف به میزان یک میلیارد تن ذخیره طلا و مس در استان سیستان و بلوچستان شد.

وی افزود: در سال گذشته ۸۰۰ کیلومترمربع نقشه زمین‌شناسی در مناطق امیدبخش پهنه‌ها و بیش از یک هزار کیلومتر مربع نقشه زمین‌شناسی در حوزه‌های پلی متال، سنگ‌آهن و زغال‌سنگ تهیه شده است.

معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو با اشاره به تعداد پروانه‌های اکتشافی اخذ شده در سال گذشته، گفت: تعداد ۱۶ فقره پروانه اکتشاف در حوزه‌های آهن، پلی متال و غیرفلزی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی و لرستان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دریافت شد.

کریم‌نژاد با اشاره به طرح‌هایی که در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهند رسید، بیان کرد: ۵ طرح در مجتمع‌های نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، سرب نخلک، طلای هیرد و فروکروم جغتای با میزان اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار خواهند رسید.

وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های آماده بهره‌برداری مذکور را بیش از ۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: احداث واحد ۴۰ هزار تنی نفلین سینیت به روش فراوری تر، احداث خط تولید دی‌اکسید فسفات به ظرفیت ۶ هزار تن و کود سوپر فسفات تریپل به ظرفیت ۲۰ هزار تن، احداث کارخانه فروسیلیکون به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن و احداث راه دسترسی به معدن سرب نخلک به طول ۱۲ کیلومتر از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱ است.

معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو با اشاره به عملکرد واحد HSEE شرکت در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: رشد عملکرد این واحد بر اساس برنامه ۵ درصد بود درحالی که عملکرد ۲۲ درصد را در پایان سال شاهد بودیم.

کریم‌نژاد احداث تصفیه خانه چاه گز، احداث ۴ پایگاه امداد و نجات در طبس و ارتقای شاخص‌های پایداری محیط‌زیست به منظور اخذ گواهینامه معدن سبز را از جمله برنامه های سال جدید در بخش HSEE عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احداث واحد فراوری تولید ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان و ادامه ساخت کارخانه ۲۰ هزار تنی فراوری کنسانتره سرب نخلک از دیگر برنامه‌های سال ۱۴۰۱ است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.