پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت ×
افتتاح مجتمع قائنات در دهه فجر
06 بهمن 1399 - 10:15
شناسه : 5759
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مجتمع فولاد قاینات دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از معدن نیوز، معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مجتمع فولاد قاینات دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
حجت الله میرزایی روز یکشنبه در نشست گروه کاری اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قاینات افزود: با بهره‌برداری از این کارخانه، یک میلیون تن به محصولات فولادی کشور افزوده می‌شود.
وی به بازدیدش از مجتمع فولاد قاینات اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه و تکمیل فاز بعدی آن تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: معادن متنوعی در شهرستان قاینات وجود دارد که زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است لذا تلاش می‌کنیم شرکت‌های وابسته به شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) برای سرمایه‌گذاری در این منطقه تشویق و ترغیب شوند.
وی عنوان کرد: همچنین در ارتباط با پروژه آهن هیدراته که سال ۹۴ عملیات اجرایی آن در شهرستان قاینات آغاز شد و یکی از مطالبات مردمی است، موضوع را از طریق شستا پیگیری می‌کنیم.
میرزایی گفت: درخصوص تکمیل طرح توسعه درمانگاه تامین اجتماعی و سالن ورزشی کارگران این شهرستان که سال ۹۶ توسط مرحوم نوربخش رییس فقید سازمان تامین اجتماعی کلنگ‌زنی شده بود در مرکز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: هماهنگی و همدلی بین مسئولان شهرستان مثال‌زدنی است همچنین در بازدیدی که کارخانه فولاد قاینات داشتیم مشخص بود بعد از ۱۵ سال وضعیت این واحد امیدوارکننده است.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ایجاد صنایع و بنگاه‌های پایین دستی این صنعت، زنجیره فولادی شرق کشور از سنگ آهن خواف تا صادرات آن در بندرعباس موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
وی در پاسخ به درخواست فرماندار و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی درخصوص کمک به بنگاه‌های کوچک برای ایجاد اشتغال بیان کرد: اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان خراسان جنوبی برای اشتغالزایی و کمک به بنگاه‌های خُرد افزایش می‌یابد.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: زعفران قاینات در دنیا زبانزد است از طرفی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فراوری زعفران جنوب خراسان که باعث توسعه شهرستان می‌شود باید در این زمینه گام برداریم.
سلمان اسحاقی افزود: با توجه به تولید محصولات استراتژیک مانند زرشک، عناب، پسته و زعفران در استان خراسان جنوبی و شهرستان قاینات باید صنایع فراروی آن ایجاد شود تا شاهد ایجاد اشتغال باشیم.
وی بیان کرد: برخی پروژه‌های عمرانی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه انتخابیه بلاتکلیف مانده است که درخواست داریم هرچه سریعتر نسبت به تکمیل آنها اقدام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به درخواست استاندار و به منظور ایجاد اشتغال، ستاد توسعه خاوران تشکیل شد و پنج کمیته ذیل این ستاد فعالیت دارند.
مشیرالحق عابدی افزود: یکی از کمیته‌های این ستاد برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقدام می‌کند.
وی بیان کرد: باید دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال و بانک‌ها در راستای نیازهای استان گام بردارند و تا حدودی شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به قول‌هایی که درخصوص سرمایه‌گذاری داده، عمل نکرده است و پیگیر این مطالبات هستیم.
فرماندار قاینات نیز گفت: درخصوص تکمیل طرح تولید گاز اکسیژن، تولید آهن هیدراته، سرمایه‌گذاری در شرکت معدن مس وُرزگ و معدن طلای بُزن آباد، پرورش و تکثیر زالو و از این قبیل طرح‌ها درخواست مساعدت داریم.
محمد کریمی افزود: یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان قاینات، شبانه‌روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی و تاسیس پلی کلینیک، تکمیل سوله ورزشی کارگران و ساختمان کانون بازنشستگان است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار کارگاه و ۱۶ هزار بیمه شده اصلی در قالب ۵۷ هزار خانوار زیر پوشش تامین اجتماعی بوده و از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.
سه معاون وزیر و ۲۲ مدیرکل و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز گذشته (شنبه) وارد خراسان جنوبی شدند که در این سفر ۲ روزه در قالب سه گروه در همه شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر به شهرستان قاینات از کارخانه سیمان قاین و مجتمع فولاد قاینات بازدید کرد و از نزدیک روند فعالیت، مسائل و مشکلات این واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار داد.
وی همچنین در شهرستان مرزی زیرکوه حضور یافت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.