چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
۶۰ فقره پروانه بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی صادر شد
15 فروردین 1400 - 13:47
شناسه : 9728
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته ۶۰ فقره پروانه بهره‌برداری صادر و بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: با به بهره‌برداری رسیدن این ۶۰ معدن در سال گذشته، ذخیره قطعی معادن به ۲۸ میلیون و ۱۱۵ هزار تن رسید که سالانه بیش از یک میلیون و ۲۶ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته، ۳۱ فقره پروانه اکتشاف و ۴۲ فقره گواهی کشف نیز در این استان صادر شد که برای رسیدن به مرحله گواهی کشف، محدوده‌های اکتشافی بیش از ۵۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، گفت: هم‌اکنون ۵۸ معدن دارای گواهی کشف در استان با ذخیره قطعی ۲۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن و حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸۴ میلیارد ریال در حال تکمیل عملیات اکتشافی است که در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بابایی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با حجم ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون تن در استان فعال هستند. این معادن با حجم سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۲۷۳ نفر در استان مشغول به فعالیت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: سالانه ۱۶ میلیون و ۵۳۴ هزار تن در این استان استخراج و راهی بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

لازم به توضیح است که آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی، یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌ است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.