چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۶۰ هزار میلیارد بدهی مجلس به صندوق بازنشستگان فولاد
09 دی 1399 - 9:38
شناسه : 4362
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بدهکاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد و پیشنهادی برای دارایی۳۰ هزار میلیارد تومانی بورسی و غیربورسی خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزاتبه نقل از دنیای معدن، محمدرضا پور ابراهیمی درباره بررسی آخرین وضعیت بودجه ای صندوق بازنشستگی فولاد به خانه ملت گفت: با استناد به گزارش های حسابرسی شده، دولت حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد بدهکار و مکلف است به شکلی ایفا کند. از سوی دیگر مجموعه دارایی های در اختیار این صندوق حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و شامل ۱۶ و ۱۴ هزار میلیارد تومان دارایی بورسی و غیربورسی است.
وی افزود: براساس گزارش روسای کانون های بازنشستگان فولاد با وجود مجموعه دارایی های بورسی و غیربورسی و همچنین مطالبات این صندوق از دولت، مجموع کل تعهدات در بودجه سال آینده حدود۷٫۲ هزار میلیارد تومان برای جمعیت ۸۷ هزار نفری بازنشستگان صنعت فولاد در نظر گرفته شده اما تاکنون عدد تعیین شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۵٫۵ هزار میلیارد تومان است. بنابراین مابه تفاوت باید به شکلی در قالب همسان سازی در ردیف های بودجه قرار گیرد یا به شکل دیگری از منابع داخلی صندوق بازنشستگی در نظر گرفته شود.
پورابراهیمی ادامه داد: مقرر شد صندوق بازنشستگان فولاد گزارشی به کمیسیون اقتصادی ارائه کند و پیش بینی اعداد و ارقام در ارتباط با این موضوع ارائه شود. در صورت تایید این گزارش توسط نمایندگان، مبنای محاسبه توافق دو تا سرفصل منابع نهایی می شود.پیشنهادی هم مطرح شد که اگر وضعیت ۳۰ هزار میلیارد تومانی دارایی های بورسی و غیربورسی نتواند منابع قابل توجهی برای بازنشستگان ایجاد کند، مجلس موضوع را از طریق تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی فولاد به صورت جداگانه پیگیری کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.