چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
۸۰ قرارداد صنعتی در چهارمحال و بختیاری منعقد شد
23 مرداد 1400 - 14:09
شناسه : 16134
رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ۸۰ قراداد برای واگذاری ۲۵ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی منعقد شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهنام خسروی رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت سه هزار و ۵۰۰ هکتار در استان ایجاد شده که ۳.۵ درصد مساحت صنعتی کشور را به خود اختصاص داد. در این شهرک‌های صنعتی تاکنون دو هزار و ۹۰۰ قرارداد منعقد شده که زمینه اشتغال ۱۹ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی افزود: زیرساخت‌های به نسبت کاملی در شهرک‌های صنعتی استان برای رونق تولید و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد شده است. در همین راستا تامین برق، گاز و آب پایدار در برخی از شهرک‌ها از تلاش‌های انجام شده در این حوزه بود.

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری تامین آب برای برخی شهرک‌ها از جمله شهرک صنعتی شهرکرد را یکی از چالش‌های موجود برشمرد و گفت: تلاش شده تا با آبرسانی سیار نیاز این شهرک‌ها به آب را تامین کرد، اما مقرر شد تا با بهره‌گیری از تصفیه پساب فاضلاب این چالش را تا حدی از میان برداشته شود.

خسروی با اشاره به مشکلات واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، بیان کرد: کمبود نقدینگی، تعهد ارزی، ناتوانی در بازاریابی و مشکلات حقوقی با بانک‌ها از جمله مشکلاتی است که این واحد‌ها با آن درگیر هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از واحد‌های صنعتی غیرفعال و بازگشت آن به چرخه تولید، واگذاری حدود یکصد هکتار زمین به متقاضیان و توسعه شهرک‌های صنعتی و تکمیل زیرساخت‌ها با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار بخشی از این برنامه‌ها است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.