چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
نبود واحدفرآوری خام‌فروشی را به همراه دارد
05 بهمن 1399 - 16:55
شناسه : 5650
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به فعالیت واحدهای فرآوری سنگ لاشه و سنگ گچ اشاره و خام فروشی را یکی از مشکلات نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد واحدهای فرآوری عنوان کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، بختیار رازانی امروز در گفت وگویی، با اشاره به وضعیت معادن فعال در لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۸ واحد معدنی در سطح استان فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد واحد معدنی فعال، سالانه بیش از ۸ میلیون تن ظرفیت استخراج دارند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به فعالیت واحدهای فرآوری سنگ لاشه و سنگ گچ اشاره و خام فروشی را یکی از مشکلات نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد واحدهای فراوری عنوان کرد.
رازانی همچنین هزینه بالای استهلاک تجهیزات و کاهش تقاضای صنعت ساختمان را از مهمترین مشکلات پیش روی صنایع معدنی استان برشمرد.
وی بیان داشت: در حال حاضر سنگ گوهره، سنگ چینی، قیر طبیعی و تالک از معروف‌ترین موادمعدنی استان محسوب می‌شوند، ضمن اینکه برخی از موادمعدنی مذکور شهرت جهانی نیز دارند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان سهم زیرساخت‌های استان برای توسعه معادن را در سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: بخش عمده این اعتبار صرف بازسازی و یا احداث جاده معادن شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.