شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
افزایش قیمت طلا در بازار جهانی
11 اسفند 1399 - 12:23
شناسه : 8129
در پی تصویب بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری در آمریکا و افت ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی، از پایین‌ترین رکورد هشت ‌ماه اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، اندکی بهبود یافت و به رشد یک درصدی رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۴۹ دلار و ۷۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در روز جمعه تا مرز یک هزار و ۷۱۶ دلار و ۸۵ سنت سقوط کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا یک درصد افزایش و به یک هزار و ۷۴۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت طلا، شمن مواجه شدن با افت ۳ درصدی در روز جمعه، تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه آمریکا در ماه فوریه سال جاری میلادی، بزرگ‌ترین کاهش ماهانه خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون را تجربه کرد.

به گفته استفن اینس استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، معکوس شدن روند صعودی بازده اوراق قرضه و دلار ضعیف‌تر، به طلا اجازه داد تا اندکی بالاتر رود. در این بین، بسته محرک مالی آمریکا هم از صعود قیمت طلا پشتیبانی کرد.

با تصویب بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری در مجلس آمریکا که روز شنبه روی داد، جو بایدن رییس جمهور آمریکا، نخستین پیروزی خود در عرصه قانون‌گذاری را به دست آورد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار از بالاترین قیمت یک هفته اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، عقب نشست و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد.

اینس، در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشت: سطح یک هزار و ۷۰۰ دلار از نظر روانی برای بازار اهمیت زیادی دارد؛ در حالی که طلا برای صعود در محدوده یک هزار و ۷۶۰ تا یک هزار و ۷۶۵ دلار، بیشتر با مقاومت مواجه است.

شایان ذکر است که موجودی طلای «اس پی دی آر گلد تراست» به عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه ۰.۶ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان در ماه مه سال ۲۰۲۰ رسید. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، در محدوده قیمتی دو هزار و ۳۴۵ دلار و ۹۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با دو درصد افزایش، به دو هزار و ۲۱۲ دلار و ۳۳ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.