سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد خام
03 اسفند 1399 - 15:14
شناسه : 7595
طی 10 ماهه امسال رقم خورد؛ تولید فولاد خام (میانی) طی دوره ۱۰ ماهه امسال به رقم ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد رشد داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی است، میزان تولید شمش فولادی طی  ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۷۳ هزار تن ثبت شده است.

رشد تولید ۱۳ درصدی بیلت و بلوم 

بررسی عملکرد دوره یاد شده گویای آن است که بیشترین شمش فولادی تولیدی در قالب بیلت و بلوم به میزان ۱۵ میلیون و ۷۹۹ هزار تن به ثبت رسید که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان تولید بیلت و بلوم طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳ میلیون و ۹۵۸ هزار تن ثبت شده بود.

افزایش ۷ درصدی تولید اسلب

میزان تولید شمش فولادی اسلب در دوره این گزارش، برابر با ۹ میلیون و ۵۶۳ هزار تن بود که در مقایسه با ۸ میلیون و ۹۱۵ هزار تن عملکرد سال گذشته، رشد ۷ درصدی داشته است.

 11 درصد رشد تولید محصولات فولادی

بررسی آمار مربوطه گویای آن است که طی ۱۰ ماهه امسال تولید محصولات فولادی (مقاطع تخت و مقاطع طویل) به رقم ۱۸ میلیون و ۳۵۴ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه طی سال گذشته، رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که طی دوره ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۶ میلیون و ۵۹۵ هزار تن محصولات فولادی تولید شده بود.

افزایش ۷ درصدی تولید مقاطع تخت 

بنابر آمار دوره این گزارش، مجموع مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، سرد و پوشش‌دار) به رقم ۸ میلیون و ۷۳۸ هزار تن رسید که نسبت به عملکرد ۱۰ ماهه سال گذشته که ۸ میلیون و ۱۷۹ هزار تن بود، رشد ۷ درصدی را به ثبت رساند.

رشد ۱۴ درصدی تولید مقاطع طویل   

تولید کل مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد و سایر) طی ۱۰ ماهه امسال به ۹ میلیون و ۶۱۶ هزار تن رسید که نسبت به تولید دوره مشابه سال گذشته با ۸ میلیون و ۴۱۶ هزار تن، ۱۴ درصد رشد داشته است.

امسال پیش‌بینی می‌شود با ظرفیت حدود ۴۰ میلیون تنی فولاد، میزان تولید به رقم ۳۰ میلیون تن برسد. لازم به توضیح است که جمهوری اسلامی ایران اکنون دهمین فولادساز جهان محسوب می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های افق ۱۴۰۴، جایگاه کشور در عرصه جهانی به جایگاه هفتم خواهد رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.