سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
رشد ۹ هزار واحد شاخص بورس
24 خرداد 1400 - 15:09
شناسه : 13737
شاخص کل در بازار بورس امروز دوشنبه، ۲۴ خردادماه هشت هزار و ۹۹۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۴۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۰۰ واحد کاهش به ۳۷۶ هزار و ۳۲۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۷۹ واحد افت به ۲۴۲ هزار و ۶۲ واحد رسید. شاخص بازار اول ۹ هزار و ۸۱ واحد و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۶۰۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با یک هزار و ۵۲۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۲۷۹ واحد، فولادمبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۵۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۵۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۵۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۷۲۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۹۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۲۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۰۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۹۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۵۳ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۴۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند.

در مقابل بانک پاسارگاد (وپاسار) با یک هزار و ۱۶۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۶۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری استان خوزستان (وسخوز) با ۱۸۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) با ۱۴۵ واحد، سیمان خاش (سخاش) با ۱۱۸ واحد، تولیدی چدن‌سازان (چدن) با ۱۱۶ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۱ واحد شرایط نامساعدی برای شاخص بورس ایجاد کردند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد لیزینگ کارآفرین (ولکار)، پارس خودرو (خپارس)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت تهران (شتران) نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۴۸۷ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۵۷ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۷۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۹۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال دادوستد شده است.

امروز نماد سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، ‌بیمه کوثر (کوثر)، نفت ایرانول (شرانل)، قاسم ایران (قاسم)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، کلر پارس (کلر)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، توکاریل (توریل)، سنگ‌آهن گهرزمین (کگهر)، جنرال مکانیک (رنیک)، بیمه تجارت نو (بنو) و سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر منفی برای شاخص بورس گذاشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.