پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
بازاریابی اثربخش «ارفع» در آبان ماه
25 بهمن 1399 - 16:08
شناسه : 6938
با وجود کمبود تقاضا برای شمش فولادی در بازار داخلی و عدم معامله بسیاری از عرضه‌‌ها در آبان ماه، صادرات راه نجاتی برای تولیدکنندگان شمش فولادی ازجمله شرکت آهن و فولاد ارفع بود که توانست با صادرات 25 هزار تنی و کسب درآمد 258 میلیارد تومانی از آن، عملکرد مثبتی را در آبان ماه سال جاری از خود به جای بگذارد.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه توانست یکی از ماه‌های بسیار خوب خود را از نظر فروش پشت سر بگذارد. رشد کلی فروش ارفع در آبان ماه به دلیل توجه به صادرات و افزایش فروش صادراتی این شرکت برخلاف ماه‌های پیشین است. به طوری که ارفع برخلاف مهر ماه که صادرات نداشت، در آبان ماه موفق به صادرات ۲۴ هزار تنی، معادل ۴۰ درصد مجموع صادرات ۸ ماهه نخست سال جاری شده است. همچنین این شرکت در ماه مورد بررسی، با صادرات بسیار خوب صورت گرفته، حدود ۵۵ درصد از درآمد صادراتی ۸ ماهه خود را کسب کرد.

رشد ۹ درصدی تولید در آبان ماه

نمودار ۱ حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری توانست ۷۰ هزار و ۷۳۳ تن شمش فولادی تولید کند که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشت. این شرکت در مهر ماه سال جاری توانسته بود ۶۱ هزار و ۸۵۹ تن شمش فولادی تولید کند.

شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری موفق به تولید ۷۴ هزار و ۱۱۳ تن آهن‌اسفنجی شده است که این میزان نسبت به ماه قبل از آن ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. ارفع در مهر ماه، ۷۱ هزار و ۵ تن آهن اسفنجی تولید کرده بود.

 مجموع تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری به ۱۴۴ هزار و ۸۴۶ تن رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن، ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت توانسته بود در مهر ماه امسال 132 هزار و ۸۶۴ تن محصول تولید کند.

نمودار ۲ نشان می‌دهد که شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری توانست ۳۶ هزار و ۸۹۰ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. آمار فوق در مقایسه با ماه پیش از آن، افت ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد؛ چراکه این شرکت در مهر ماه سال جاری، ۴۸ هزار و ۷۶۹ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش رسانده بود. علت کاهش فروش داخلی شرکت آهن فولاد ارفع در آبان ماه، کاهش تقاضای داخلی در بورس کالا بود که بسیاری از عرضه‌های شمش با تقاضای نسبتا کمی مواجه می‌شد و فروش نمی‌رفت.

آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری موفق به صادرات ۲۴ هزار و ۶۸۰ تن شمش فولادی شد. در حالی که این شرکت طی مهر ماه سال جاری همه محصولات خود را در بازار داخلی عرضه کرد و فروش صادراتی نداشت. مجموع فروش شمش فولادی ارفع در آبان ماه سال جاری ۶۱ هزار و ۵۷۰ تن رسید. در حالی که میزان فروش شمش فولادی این شرکت در مهر ماه سال جاری ۴۸ هزار و ۷۶۹ تن بوده است. بنابراین رشد ۲۶ درصدی حجم فروش مشاهده می‌شود.

درآمد ارفع در هشت ماه ۸۱ درصد افزایش یافت

در نمودار ۳ مشاهده می‌شود شرکت آهن و فولاد ارفع از محل فروش شمش فولادی خود در بازار داخلی طی آبان ماه سال جاری، توانست سه هزار و ۷۳۲ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان نسبت به ماه قبل از آن، ۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ارفع توانسته بود طی مهر ماه سال جاری، ۴ هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال درآمد از محل فروش شمش فولادی در بازار داخلی به دست آورد.

آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری موفق به کسب درآمد ۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریالی از صادرات شمش فولادی شد اما این شرکت در مهر ماه سال جاری صادرات انجام نداد.

شرکت آهن و فولاد ارفع در آبان ماه سال جاری توانست در مجموع از محل فروش شمش فولادی خود ۶ هزار و ۳۲۱ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال درآمد کسب کند که در مقایسه با مهر ماه سال جاری ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در مهر ماه توانسته بود ۴ هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

«ارفع» در ۸ ماهه نخست سال جاری، موفق به کسب ۳۶ هزار و ۹۷۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال درآمد شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۸ ماهه نخست سال گذشته، ۲۰ هزار و ۳۷۵ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال درآمد به دست آورده بود.

همان طور که در نمودار ۴ مشاهده می‌شود، نرخ فروش شمش فولادی ارفع در آبان ماه سال جاری به ۱۰۱ میلیون و ۱۸۹ هزار ریال به ازای هر تن رسید. در حالی که این نرخ در فروردین ماه ۴۵ میلیون و ۷۰۴ هزار ریال به ازای هر تن بوده که این بیانگر رشد ۸۹ درصدی نرخ فروش طی ۸ ماهه نخست امسال است. همچنین میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در ۸ ماهه نخست سال جاری به ۷۲ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال به ازای هر تن رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.