چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سقوط طلا در بحبوحه اعلام تورم آمریکا
19 مرداد 1401 - 23:20
شناسه : 31052
امروز چهارشنبه 19 مرداد ماه، بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده، ۲.۷ درصد رشد پیدا کرد و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۹۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۰۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۹۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار دارند تورم سالانه ایالات‌ متحده از ۹.۱ درصد در ماه ژوئن، به ۸.۷ درصد در ماه ژوئیه کاهش پیدا کند و انتظار می‌رود تورم اصلی ماهانه، ۰.۵ درصد باشد.

فدرال رزرو در ماه‌های ژوئن و ژوئیه، هر کدام ۷۵ واحد نرخ بهره را افزایش داد تا تورم فزاینده را مهار کند؛ اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر ایالات‌ متحده، جذابیت شمش‌های غیر‌ بازده را کاهش می‌دهد.

شاخص دلار در برابر رقبای خود ثابت ماند و باعث شد طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده، به ۲.۷۸ درصد افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۰ دلار و ۴۸ سنت در هر اونس رسید. پلاتین در ۹۳۳ دلار و ۵۹ سنت ثابت بود و پالادیم بدون تغییر در دو هزار و ۲۱۵ دلار و ۲۹ سنت باقی ماند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.