چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
قطع برق از پیش، اعلام خواهد شد
24 خرداد 1401 - 18:01
شناسه : 29029
قائم‌‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس تصمیم‌های گرفته شده، قطعی برق واحد‌های تولیدی از قبل اعلام می‌شود که صنایع خسارت چندانی بابت این قطعی‌ها متحمل نشوند.
ارسال توسط : منبع : بورس‌نیوز
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدصادق مفتح قائم‌‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مدیریت احتمالی کاهش برق صنایع در تابستان، اظهار داشت: به دنبال زیان سال گذشته صنایع تحت تاثیر کاهش و قطعی پیاپی برق آن‌ها، کمیته مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو تشکیل شد که بتواند از طریق تصمیم‌های گرفته شده در این کمیته مانع از ضرر و زیان احتمالی صنایع در پیک مصرفی برق برای تابستان شود.

وی افزود: در زمستان سال گذشته، اقدام‌های صحیحی برای کنترل مصرف گاز صنایع در دستور کار قرار گرفت و دولت در آن زمان توانست در زمینه مدیریت دسترسی گاز صنایع توفیق پیدا کند. اکنون در حال مدیریت کاهش‌های احتمالی صنعت برق هستیم و تصمیم‌های گرفته شده قرار است به گونه‌ای باشد که کمترین آسیب به صنایع مختلف وارد شود.

مفتح، بیان کرد: در وضعیت فعلی، به دنبال اولویت‌بندی برای قطعی برق صنایع هستیم که ضمن جبران کمبود برق، کمترین خسارت به صنایع وارد شود. قطعی برق صنایع در استان‌های مختلف، متفاوت است، بر این اساس قرار شد نیروگاه برق CHP شهرک‌های صنعتی به کار گرفته شوند. بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده، قطعی برق واحد‌های تولیدی از قبل اعلام می‌شود که صنایع خسارت چندانی بابت این قطعی‌ها متحمل نشوند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی از صنایع در ابتدای زنجیره قرار دارند و در صورت قطعی یکباره برق، صنایع تبعی آن‌ها هم ضربه خواهند خورد، گفت: صنایعی مانند سیمان زیادی تولید کردند؛ بنابراین اگر فقط آسیاب روشن باشد در تامین سیمان به مشکل بر نخواهیم خورد. به مرور تصمیم‌های اتخاذ شده برای صنایع اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی تابستان سال گذشته کاهش و قطعی برق واحد‌های تولیدی بدون اطلاع قبلی انجام می‌شد، اما اکنون قرار بر این است قطعی برق صنایع نه تنها با اعلام آن‌ها، بلکه با توافق تشکل‌ها صورت بگیرد. با توجه به آغاز فصل تابستان، همچنان برق هیچ صنعتی قطع نشده است و تمام تلاش مجموعه دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و نیرو کاهش تبعات کاهش احتمالی برق صنایع است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.