سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بخش خصوصی راهی برای افزایش فروکروم
11 مهر 1400 - 12:30
شناسه : 18637
مدیر مجتمع فروکروم جغتای گفت: افزایش تولید فروکروم در این مجتمع با ورود بخش خصوصی رشد چشمگیری داشت. لذا طی نیمه نخست امسال 90 درصد هدف تولید سال جاری محقق شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد داودی مدیر مجتمع فروکروم جغتای، اظهار داشت: تا قبل از واگذاری این مجتمع به راهبری، متوسط تولید فروکروم پرکربن سالانه هشت هزار تن و بیشترین تولید ۱۱ هزار تن بود. لذا در برنامه تولید سال جاری میزان تولید ۱۵هزار تن فروکروم پرکربن در نظر گرفته شد که با وجود کمبود برق و خاموشی کامل کوره به مدت ۱۵ روز و کارکرد با ۵۰ درصد دیماند طی ۳۰ روز، ۹۰ درصد این هدف تنها طی ۶ ماهه نخست سال به تحقق پیوست.

وی افزود: این افزایش تولید به دنبال اجرای سیاست‌های جدید شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبتنی بر واگذاری واحدهای زیرمجموعه‌ به بخش خصوصی و تدوین ساختارهایی تحت عنوان «راهبری» اتفاق افتاد.

مدیر مجتمع فروکروم جغتای با اشاره به افزایش تولید فروکروم پرکربن در سال، گفت: کارخانه از سال ۱۳۹۶ به راهبری واگذارشده و از آن زمان شاهد سیر صعودی تولید تا پایان سال ۱۳۹۹ بودیم، به گونه‌ای که طی این سال به تولیدی در حدود ۲۶ هزار تن(مجموع فراوری مجدد سرباره ها و فلز ناشی از ذوب و احیا) در سال رسیدیم که این سیر افزایش تولید به دلیل مدیریت بخش خصوصی در تامین به موقع مواد اولیه بود.

داودی یکی دیگر از دلایل افزایش تولیدات امسال را به دلیل تامین مواد اولیه دانست و بیان کرد: دست بخش خصوصی برای خرید مواد اولیه باز است و در حال حاضر شرکت راهبر مجتمع فروکروم در معادن کوچک و خصوصی کرومیت سرمایه‌گذاری و مواد اولیه شامل سنگ و کنسانتره کرومیت را تامین می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از واگذاری مجتمع به بخش خصوصی، دولت می‌بایست خوراک ورودی کارخانه را براساس قیمت روز خریداری کند که در این راستا مجوز پیش پرداخت جهت خرید مواد اولیه وجود نداشت، در حالی که راهبر این مشکل را ندارد و به راحتی مواد اولیه کارخانه را تامین می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.